zaterdag 10 februari 2018

Baby gym diy

Gemaakt door: Marije van Aken ( marijecreaties)
____________________________________________________________________________________________________________________






Nodig voor baby gym:
- 4 houten (vuur laten) van 50 cm
- 1 bezemsteel van 23 mm
- 4 duiveltjes
- Touw
- 4 houten kralen
- evt verf  en tape
- Zaag
- Schaar
- Vlinderboor 24 mm
- Boormachine
- evt Verf, kwast
- Schuurpapier
Nodig voor de hangers:
- Ringen 8 cm doorsnede
- Ringen 4 a 5 cm doorsnede
- Kralen rood 20 mm hout 20 mm, 15mm , dobbelsteen,hartje, 8 hoekig kraal
- Touw
- Bel
- Figuur ringen ( 2 soorten eendjes)
Beschrijving:
Ik heb wel hulp gehad van lieve man!! dus mijn dank aan hem is groot :D
Latjes zagen 50 cm ( dit kun je vaak laten doen in de bouwmarkt)
Zaag aan de onderkant een hoek van 15 graden eraf.
Meet vanaf de bovenkant van de 6 cm. Dit doe je op alle 4 latjes.
Boor een gat van 24 mm  met een vlinderboor.
Boor kleine gaatjes waar een touw doorheen kan op  35 cm vanaf de bovenkant gemeten.
(dit moet je doen anders zul je zien dat anders je baby gym in elkaar valt)
Bezemsteel  50 cm zagen.
Boor een gat in de bezemsteel aan beide uiteinden ongeveer 1,5 cm vanaf de kant.
De gat moet iets groter zijn zo dat duiveltje er door heen kan.
Als je dan aan 1 zijde de latten er door heen schuift. Dan boor je ook aan de binnen
kant nog een gat waar een duiveltje door heen past. Dit doe je voor de stabiele staat.
Dit doe je ook met de andere zijde.
Schuur alles nu goed op!
evt kun je nog verven in jou kleur.

Nu kun je hem in elkaar te zetten.
Pak de bezemsteel doe aan kant de 2 latjes er door heen.
Daarna doe je in de gat van de bezemsteel het duiveltje.
Rijg nu 5 of 6 ringen er aan hier ga je strak kralen aan rijgen.
Ik heb ook nog eendje gehaakt. Dit eendje  kun je ook vinden op mijn blog
onder naam: Eend platte Bijtring
Doe aan de ander kant van de bezemsteel nu ander 2 laten en doe aan uiteinden ook duiveltje.
Knip 2 draadjes even groot af. Rijg aan een kant al vast een kraal en knoop hem stevig vast.
Rijg nu het draad door de latjes (van binnen naar buiten) en aan de andere uiteinde ook een kraal.


- Ik heb hem iets aangepast maar de oorspronkelijk beschrijving is van www.liefsvancindy.nl
- Ik hoop dat het patroon klopt anders hoor ik het graag.
- Sorry voor de evt spelfouten I.V.M met mijn dyslexie.
- Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.
- Dit patroon is gratis patroon!
- Dit patroon is voor persoonlijk gebruik.

Gemaakt door Marije van Aken

_____________________________________________________________________________________________________________________
© Marijecreaties. Marije van Aken, Dit patroon is voor persoonlijk gebruik. Delen graag even melden. Voor vragen en/of opmerkingen: marijemagre25@gmail.com / www.marijecreaties.blogspot.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten