woensdag 3 mei 2017

Bijtring ster

Gemaakt door: Marije van Aken ( marijecreaties)
_____________________________________________________________________________________________________________________




Materialen:
Haaknaald 2,5
Houten ring 10 cm
Schaar
Naald

Garen:
Rood puiguing kleur code onbekend

Afkortingen:
V = Vasten
HV = Halve vasten
ST = Stokje
DST = Dubbelstokje

    Bijtring Ster
Toer
Uitleg
1.
Begin met ring van je begint met 3 lossen,
Telt als 1e stokje
Daarna 13 stokjes in de ring zo dat je
14 stokjes krijgt.
Je sluit de ring met hv.
Zie foto hier naast. 

Voor de punten van de ster worden
6 lossen gehaakt.
Zie foto


Haak in de lossen sluit je 1e en 2e lossen over
in de 3e lossen een V
in de 4e lossen een halve stokje
in de 5e lossen een stokje
in de 6e lossen een dubbel stokje


Nu haak je hem met hv vast aan de ring maar je slaat 2 stokjes over.


Dit stukje herhaal je 4x dan heb je 5 punten.


Nu heb je 1 ster.
Maak er nog een.

Dan haak je de sterren aan elkaar vast met halve v
hecht het draad af.


Dan naai je punten vast aan de ring.

- Ik hoop dat het patroon klopt anders hoor ik het graag.
- Sorry voor de evt spelfouten I.V.M met mijn dyslexie.
- Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.
- Stuur je foto gerust naar mij op dan zet ik hem ook op mijn blog. (www.marijecreaties.blogsnpot.nl)
- Dit patroon is gratis patroon!
- Dit patroon is voor persoonlijk gebruik.

Gemaakt door Marije van Aken.



_____________________________________________________________________________________________________________________
© Marijecreaties. Marije van Aken, Dit patroon is voor persoonlijk gebruik. Delen graag even melden. Voor vragen en/of opmerkingen: marijemagre25@gmail.com / www.marijecreaties.blogspot.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten